Senaste dagarnas händelser

Jaa allt möjligt får man vara med om, i söndags vakade jag till runt midnatt för att följa med de intressanta riksdagsvalen så vi hade här i Finland. Kan ju inte säga mycket mer än att jag är otroligt besviken på Finlands befolkning som röstade på Sannfinländarna, vart är vårat land på väg!:O "bort med pakkoruotsi-tvångssvenskan från skolorna, finland ut ur EU och bort med Euron från vårat land"  det är vad en bunt med politiker tycker som är dessutom  flyktingfientliga, alltså nej nej nej vad tänker finlandsbefolkning med. Vill vi värkligen ha ett sådant parti/politiker som tycker så här in i regeringen eller var det bara en förhastad slutsats på grund av att vi vill ha förändring... Alltså kom igen. Nå som tur i oturen så fick ju inte den här partiet de flesta röster så kanske finland ändå har lite hopp, men jag blir nog orolig först så får sverigedemokraterna stor framgång och nu sannfinländarna-.-

Nåjaa är trots allt glad för att det partiet som jag håller på fick fortfarande lika många mandat och inte förlorade i sin valkampanj som de flesta andra partier. Även om jag inte fick rösta än då jag inte är arton så tycker jag politik är så himla intressant och jaa om några år så är nog jag antagligen också med i valkampanjen endera och hjälper till eller som kandidat:))

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback