Vasa och ÅA

Hallojsan, nu är jag glad jaa så här glad har jag inte varit på länge. Fast jag har skoskav och vristen värker efter att jag steg snett i stan idag hihi *piinsamt*.

Idag har jag tillbringat hela dagen i Vasa på studiebesök hos några universitet och yrkeshögskolor som finns i staden. Valde att åka och lyssna på presentation om min storasystersskola trots att jag nog har varit här ett par gånger redan. Min syster studerar då vid Åbo Akademi, pedagogiska fakulteten i vasa och hon kommer högst troligt bli klar klasslärare än i vår. Under lunchpausen sprang vid med tjejerna in till centrumet för lite shopping (även om jag inte skulle få handla nå!) Och sedan var det dags för presentation om Svenska handelshögskolan, Hanken. Själv har jag alltid varit väldigt intresserad av politik, samhället och ekonomi men hanken är nog inte ett alternativ för mig eftersom jag varken är väldigt intresserad av teoretiska studier och inte heller av språk.

Just nu sitter jag vid ÅA igen sitter vid datorn och väntar/lyssnar på då min syster jobbar på sin gradu tillsammans med Janna, hennes studiekamrat. Min syster är hellt underbar hon lyckades fixa mina domarpapper /regler åt mig eftersom hon printade ut dem i skolan på hennes studiekonto hellt underbart jag kan alltså stolt vara domare imorgon:D Min syster räddade min dag<3

Snart skall jag och min syster åka iväg och spendera lite speciell systertid, jag vill åka ut och titta på deras hus bland annat, snart flyttar de in i sitt ny byggda hus. Tänk att hon är redan så "gammal" kan inte förstå att det är jätte länge sen vi var små :')

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Caroline

Ååååh va bra om du fick fixa dömde domar-pappre!! :DD ha så kul imoron så syns vi på kvälln sen ! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback