Varför?

Varför prövas vi ständigt, varför blir vi ständigt påminda om händelser och personer. Saker och personer som man ibland vill glömma eller bara radera bort från sitt liv eller händelser och personer som man bara hellt enkelt vill lägga bakom sig, för att kunna fortsätta sitt liv kunna fokusera på framtiden, men så kommer just den där låten på radion, eller man ser precis den där lampan i butiken som man länge har pratat om att köpa, eller man går förbi den där biosalongen där man var på sin första träff, eller ser trailen på den där filmen som man kollade tillsammans, jag frågar bara varför måste man alltid prövas och bli påmind. Det är ju så mycket svårare då eller?

I mitt fall så är det 4 saker som pånminner mig Twilight filmerna, kladdkaka, och dessa två låtar. De får mig att gråta ibland och le ibland inte för att de gör mig ledsna för att de påminner mig om honom utan för att de påminner mig om nånting fint, de gör mig glad, och ger mig hopp... Joo de påminner mig om nånting som jag lägger bakom mig,men samtidigt plockar det fram nånting positivt också, det gäller bara att se det från rätt perspektiv:) De får mig ialla fall slutligen att le, och det är jag glad för:))




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback