Lucia 2009

Hejsan, en av min bästa kompisar (Hanna) har ställt upp som kandidat till jakobstads lucia. Och idag så har hon fått reda på om hon blev lucia eller inte, tyvärr så kan jag inte berätta än trots att jag vet hur det gick för henne.

Då jag var liten så gillade jag värkligen om att lussa, och drömde om att jag en dag skulle bli stadens lucia. Men det blir nog inget av det haha, Hanna passar nog bättre som lucia eller tärna med hennes långa fina hår:) I våran gymnasie ordnar alltid första årens eleverna luciaföljet, och ifjol var jag med som tärna. Tillsammans med en massa av mina tjejjer. Otroligt kul var det att öva och sen gå runt och lussa för dagisbarn, i skolor och för åldringar, otroligt bra minnen fick man från hela lucia grejjen.
Alina var lucia, och bland annat jag och caro, hanna och mandis var tärnor. Tänkte att jag skulle bjuda på en film klipp från luciaprogrammet ifjol i skolan, här sjunger vi himlen i min famn. mandis, hanna och alina sjunger 1 versen. Jag och carro (och emilia ) sjunger 2 versen.


Lucia 2009 Jakobstadsgymnasium- Himlen i min famn

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback