Svårt att sova...

...så jag satte mig framför datorn igen. Sitter och funderar om livet och året 2010. Nu är det 31 december och sista dagen på det här året. Och jag sitter och drömmer tillbaka till vissa stunder från året som gått.

Här kommer massor av text, så jag förstår om man inte årkar läsa igenom allt... men jag kände bara att jag vill skriva ner lite text så jag kan titta bakot sen om några år och komma ihåg hur mitt år 2010 var!

Januari 2010
Är en månad som känns väldigt avlägsen för mig, då jag funderar på vad gjorde under januari ifjol, som kommer jag endast ihåg att jag var trött, trött på skolan, trött på träningen, trött på alting. Enda som gjorde att jag överlevde den kalla januari var alla sommarjobbsansökningar som jag fylde i under månaden, drömmen om att sommaren skulle snart vara här och drömmen om att jag kanske skulle slippa bort från jakobstad!  Gjorde att jag klarade mig fram till----> Februari

Februari
I februari fortsatte kampen om att fixa ett sommarjobb.
Här firade vi ju förståss vår jonna också. Han också med vår traditionella gymnastik förenings "dansteater". Var också på arbetsintervju till ett jobb i nöjesparken i Vasa.

Mars
Bestod av hård träning för mina gymnastikflickor, men mellan allt detta han jag också fira Fredrika och min syster Jasmin.

April
April var månaden då jag insåg att min sommar kommer bli sjukt rolig. Fick fixad 5 sommarjobb åt mig, då var problemet endast vilken av jobben jag skulle ta. I april var typ varje helg fullsatt med gymnastiktävlingar, där mina gymnastikflickor tävlade, och jag satt som domare! Under en tävlingsresa lärde jag känna Michaela bätre, och insåg att folk kanske inte alltid är som man tror att de är!!!

Maj
I maj bestämne jag mig för att Vasa, vasa och sommarjobb vid Wasalandia är var jag tänker spendera sommaren 2010. Efter många om och men, så bestämne jag mig för vasa, på grund av att jag kände att jag måste slippa bort från jakobstad, träffa nya människor. Få bo själv och slippa bort från mina föräldrar och allt jobbigt som hade med deras skillsmässa att göra. Maj månad bestod också av träning till stafettkarnevalen. I maj började också folk röra sig mer och mer ute, vilket visade på att det blev varmare och snart var sommar.

Juni
Firade vi att jag fyllde år, att vi hade överlevt ett år i gymansiet och att sommaren började. Då firandet var slut tog jag mitt pick och pack och flyttade till vasa:D Vilket visade sig efter ett tag vara det besta beslut jag har tagit!
Midsommar firades i vasa, mend mina arbetskompisar eftersom jag jobbade hela helgen och fick fira det lite lugnare.

Juni
Gick mest ut på att jag jobbade och då jag inte jobbade försökte jag åka hem ibland till jeppis, för att försöka hålla kontakten med mina kompisar här hemma. I juli var det ju också dags för Rockperry och den traditionella jakobsdagar! På båda evenemangen lärde jag känna nya kompisar:)

Augusti
Efter att vi hade färdigt jobbat, för sommaren. Avslutade jag min sommar i vasa med Wasalandias avslutningspartejj, och efetr det testade jag också på vasas nattliv på krogar i vasa. I augusti var det också dags för vasas konstensnatt, vilket var en helt ny evenemang för min del, men en rolig sådan.
Och strax därpå flyttade jag hem till jakobstad, och märkte att jag var tillbaka till något som jag inte hade saknat under sommaren! Dvs. skolan och att bo med min morsa.

September och oktober
Flöt på som vanligt men oerhört snabbt. Skolan, träning och kompisar. Enda nya som jag var med om var att jag böt skola i 1½ månad för att testa på nånting nytt, och ta lite utbyteskurser! Här virade vi också mandis och hanna! Jag var också på Lady gaga konsert i Helsingfors:D

November och december
I november var vi från skolan och såg teatern Allt eller inget. Jag deltog också som modell på köpmannamässan. Under november och december tillbrinagde jag också stunder tillsammans med mina kompisar och också med mina nya kompisar Alina och Caroline. Jakobstads gymnasiums tjejjer spelade i Innebandy finalen!

... Och här till sist vill jag bara konstatera att år 2010 har varit en otrolig bra år! Och jag hoppas 2011 blir minst lika bra om inte bättre :D

Och här är lite bilder!

Maj!


Juni!


Juli!

Cykeltur jakobstad-nykarleby-jakobstad!



Rockperry 2010

Jakobsdagar

Augusti!

Tjejjkväll @ O`learys


Konstensnatt @ vasa


Wasalandia folk!


Oktober!

Lady gaga @helsingfors

Helsingfors

December!


Friends <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback