varje sekund...

... och varje minut här på jorden är värd så otroligt mycke! Man borde ta vara på den dyrbara tiden man får!

Kände att jag bara måste skriva om någonting hemskt, tragiskt som har hänt en nära familj till oss.

Igår när jag var i vasa ringde min mamma och berättade om att en hennes vänninas man hade dött på måndagen. Av en svår hjärinfarkt under en skidtur med familjen. Den här mannen råkar också vara pappa till 4 flickor som jag har under hela mitt liv haft mycket att göra med. Deras äldsta dotter råkar vara lika gammal som min storasyster, och våra mammor var samtidigt på sjukhuset och födde deras förstingar, vilket har gjort att våra familjer under dessa 23 år har varit bekant med varandra.
Dessutom har jag idrottat med de tre andra flickorna under... jaa alla mina år som fri-idrottare men också som gymnast eftersom jag har haft två av flickorna som tränare och med yngsta dottern som är ett år yngre än mig har jag tävlat med och mot under alla mina år som gymnast. Och just nu leder jag också gymnastikträningar tillsammans med henne.

Tycker så otroligt synd om den här familjen som miste en människa som betydde så otroligt mycke för dem. Det här var någonting som ingen av oss trodde skulle hända. Alltid då jag hör om hur unga personer mister sitt liv, blir jag bara så otroligt ledsen och rädd för att någon viktig person för mig plötsligt bara skall vara borta. Det får mig att tänka på hur sällan jag träffar personer som betyder mycket för mig, hur sällan jag träffar t.ex. min pappa, nu efter att jag endast bor vid min mammas. Och hur sällan jag träffar mina syskon som bor i vasa. Det får mig att tänka på att snart så bor jag inte längre hemma, snart så flyttar jag och studerar, till helsingfors eller sverige. Men jag har ju fortfarande kvar min familj, även om jag sen kanske inte träffar dem så ofta. Får jag vara lycklig över att jag fortfarande har dem kvar.

Man borde tillbringa all den tid man får med sina närä och kära och leva varje sekund som om den skulle vara den sista stunder här på jorden.  Man bode värkligen ta vara på varje stund, vi lever bara en gång.



Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Alina

fint skrivi! sådär e live hördu.. man ska ta vara på allt man har, man vet aldrig när he tar slut.. <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback