mahtava resa:D

förlåt förlåt förlåt för att jag inte har bloggat på länge, sko skriva ett kort blogg inlägg i fredas morse men försov mig och han inte skriva nå:D men här kommer min otroligt skojjiga helg i ett nöt skal:DD
fredag: satt i buss about 6-7 timmar, vår skola had boka en skit buss (ursäkta utrycket) som saknade luftkonditionering vilket inte va så trevligt eftersom de var över 30 grader och soligt utomhus:) kom fram till helsingfors/esbo (esbo kommunen brevid hesa var stafetkernevallen 2010 sko hållas eftersom olympiastadion i hesa renoveras för tillfället) runt 17 tiden, lärarna bekräftade lagen etc. och efter de stack vi in till helsingfors, bussen lämnade vi vid borgbacken ( en nöjespark) var många som inte ville shoppa tillbringade fredags kvällen. jag + många andra däremot försökte orientera mig/oss fram i storstaden med hjälp av spårvagn, inte precis det lättaste då man kommer från "landet" hehe;D sprang som en galning runt i stan och försökte shoppa lite, 2 timmar att shoppa e allt för lite i en stad var man har noll koll på var affärerna ligger, traskade å på bland köpcentren och plötsligt fann vi gina trico & stadium vilket jag tyckte visade sig som en stor flopp, hittade inget vi stadium:O och endast en klänning vid gina:O på sant inte likt mig... men shoppade en del andra kläder i några andra små butiker(Y) visar en annan gång:D sen åkte vi till skolan var vi skulle tillbringa natten jag och janina stack ut på en kort lenkki runda för att få i gång benen inför lördagens tävling, kändes lite konstigt att springa mitt i stan på en fredas kväll var en massa ungdomar festade i parker, undrar om de tycker att vi e "no lifare" haha same skitt:DD
lördag: tidig väckning:S tillbringade de första timmarna hejandes på de andra lagen från vår skola + lillsyrran som också deltog från hennes skola. gick bra för skolans flickor 4x100 meter som tog hem bronset:DD själv deltog jag i 12x100 meter masstafett och 600+600+400 meter. masstafetten gick helt okej vi lyckades att inte tappa pinnen vilket e en stort + :) på långa stafetten blev de int heller nå medalj men vi e otroligt nöjda med vår tid på 5,17... och alla de som tog hem medalj i denna sträcka så deras tider var under skolrekordet vilket visar att det var hårt motstånd i år:) själv e ja nöjd med sesong och person bästa på 400 meter som jag sprang, alltså anckar sträckan. ojj vad sprang ja nu igen  på de va nånting 65 sek... efter de va de nog bara att ducha och venta på att alla andra hade färdi sprungi och sen blev de buss hem igen:D nu e ja då hemma och tror att de blir att fara och sova så gonatt gonatt :DD

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback