Lady Gaga! ;DD

Faan asså kan inte säga annat än att en hellt jävla bra show vi fick vara med om i onsdas!!!

Allting började med att jag och två av mina närmaste vänner satte oss på tåget klockan 05.43 på onsdags morgonen, klockan 9.30 var vi framme i helsingfors, och därefter började shoppandet. Kan ju inte konstatera annat än att min ekonomi har lidit otroligt mycke under dessa två dagar, jag menar konser-biljetter, tåg-biljetter, hotell, mat på "restauranger" , taxi körande + allt shoppande:D
Men de e ju så sällan jag skämmer bort mig med något sånt här så ibland får man väll göra av med lite extra money eller? ;D


Efter många timmars shoppande begav vi oss mot böle var hartwall arenan ligger och var vårt hotell ligger, tre tjejjer från en liten stad skall försöka orientera sig framot i storstaden slutar med att jonna säger vi tar taxi jag betalar, och fredrika säger vi går till hotellet, men på något sätt så slapp vi in i en något så när rätt buss, och jag satt med kartan i famnen och försökte hänga med var vi var. Måste erkänna att utan mig vet jag inte om vi skulle ha hittat hotellet endå så snabbt. Men hejj vi slapp till hotellet, och då var det dags för att ställa sig i ordning inför LADY GAGA!

Konseren började klockan åtta men hon hade ett förband som sjöng innan henne för att få igång fiilisen, själv började hon sjunga strax innan nio. En ca 2½ timmes konser med en otroligt bra artist fick vi se. Faan vilken FIILIS de va där otroligt mycke folk som skrek och sjöng och dansade, bäst fiilis var det då hon sjöng alejandro, bad romance, pokerface och just dance. Men alla henner låtar var hellt grymma hon var hellt jävla ball, hon sjunger seriöst bätre live än annars (Y) imponerande...

Efter en bra show, tog vi taxin tillbaka till hotellet. Och dagen därpå blev de att fortsätta shoppandet och att chilla i helsingfors på cafér och sedan klockan 18.30 sätta sig på tåget tillbaka till jakobstad. En otroligt bra resa hade vi och jätte trött var vi, nu väntar jag bara på nästa artist så kommer hit...
hmm vem kommer möjligtvis nästa höst kanske man snart skall börja köa för biljetter igen.
SKOJJ SKOJJ ! :DD

Här är ennu en hel del bilder som blev tagna under resan, nu tror jag att jag far och lägger mig skall sticka till staden imorron och fika med jonna och uträtta lite ärenden.

GONATT GONATT =)



(jonna då vi satt och åt vid restauranf I<3 food)


(fredrika vid I<3 Food)


(mitt hotell rum)


(konser kvällens outfit: svart högmidjad kjol- H&M, vit spets korsett-
lindex, svart kavaj- H&M, halsband-lindex, svarta skor- din sko)






P.S. har inte så bra bilder från konseren min kamera är ganska dålig
att fota där det är mörkt blev väldigt suddiga bilder, däremot filmade
jag flera av låtarna. Försöker ladda upp en nu som bäst, men skall
också låna nå bilder av jonna men de kommer upp i så fall senare...

ähh fan den ville inte ladda upp nå videon nu,testar på nytt imorron^-^


(torsdagens outfit: adidas jacka-stadium, "glansiga leder" thits-
gina trico, svart halsduk-seppälä)

(fredrika studerar karta då vi lunchade vid mäcken)


(café fazer:) )

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback