Day 05 – Your definition of love



Ojj skitt alltså, KÄRLEK! jamen kärlek kan man känna mot mycke, "syskonkärlek","familjekärlek" kärlek om man tycker om någon annan person, "kompiskärlek", kärlek för ett djur, kärlek till något religöst.
Jamen vad som helst de beror hellt enkelt hur man är som person...

Själv anser jag nog att jag aldrig har känt någon annan kärlek än syskon, och familjerelaterade kärlek och förstås kärlek för någon kille:)) Jag menar hur mycket jag än har tyckt om mina kompisar anser jag inte att det är kärlek, även om de betyder mycke för mig!


För mig är KÄRLEK något otroligt enormt, och fint.

Jag skulle nog kunna säga till en pojke t.ex. att jag är kär i honom men jag skulle nog inte säga till vem som helst att "jag älskar honom" ordet älskar någon är nog väldigt djupt och kraftigt för mig, ett ord som jag nog förknippar med kärlek,  och jag sparar nog såna ord till någon speciell...

Kärlek behöver vi människor för att kunna leva, vi måste få kärlek och därför måste vi också ge kärlek till varandra...
Så kom ihåg att ge kärlek till varandra!

// Sandra <3

Här är två låtar som nu just spelas på min spotify lista, som jag kopplar ihop med kärlek 8)




Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Liza

Vilka fina bilder du har jag säger bara att jag gillar dem! XD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback