Day 08 - A moment

Jaha a moment, hmmm dehär var svårt jag vill ju berätta om en speciell moment som har påverkat mitt liv stort... Kommer nu just på endast ett ögonblick som har förändrat mitt liv ganska så stort, tyvärr är de något negativt, men de kommer en till dag då man skall berätta om a moment så tills dess ska ja tänka ut någon rolig stund!
Men här är a moment i mitt liv.

För 5½ så var min storebror med i en allvarlig mopedolycka. Han var då 15 år och jag var 12. Min farsa råkade vara på arbetsresa just då, och min mor fick ett samtal av min brors kompis morsa, (olyckan hade skett på deras gata typ.) Min morsa och storasyster och hennes pojkvän satte sig i bilen och körde iväg till olycksplatsen. själv hamnade jag att lämna hemma och se efter min lillasyster, de var några av de längsta minuterna i mitt liv... att vänta på besked om min bror ens var i livet längre. Efter typ en timme kom min syster och hennes pojkvän hem igen och berättade att min bror nog levde men att de hade fört honom till akuten och därefetr vidare till närmaste större stad, efter några timmar fick också reda på att de hade fört honom ennu vidare till en större stad. De följande timmarna, dagarna och veckorna gick man i ständig oro över honom. Även om jag viste att han skulle överleva, var han svårt skadad och man viste inte om han skulle vara förlamad, eller om läkarna skulle måsta amputera hans etta ben. Idagens läge kan min bror nog gå och till och med springa lite, men detta efter otroligt många operationer och ständiga besök vid fysioterapeuter och naprapater. Han hade tre ben i högra benet som hade gått av och en vadmuskel som inte fungerade.  så efter muskelförflyttningar, hudtrasplantationer och en massa järnskrot i benet. Har jag fortfarande kvar min storabror, han är en av de viktigaste personerna i mitt liv, och han är världens överbeskyddande, han är världensbästa storebror <3

Jag har länge vetat att jag vill jobba med människor, men efter denna händelse vet jag att jag vill jobba inom vårlden, och efter som jag är väldigt sportig av mig har jag vetat sen 12-13 års åldern att jag vill bli fysioterapeut! Jag vet hur enormt mycke hjälp min bror har fått, och utan hans fysioterapeut skulle min bror inte kunna gå nu...
Jag vill också hjälpa människor, träna, vårda och peppa dem att bli friska!:D



Day 01 – Introduce yourself

Day 02 – Your first love
Day 03 – Your parents
Day 04 – What you ate today
Day 05 – Your definition of love

Day 06 – Your day
Day 07 – Your best friend
Day 08 – A moment
Day 09 – Your beliefs
Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry
Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback