Day 1 - introduce yourself

yepp, jag heter alltså Sandra, och kallas för Santti, en smeknamn som jag hatar själv men som har följt med enda sen lågstadiet. Jag är 17 år gammal, och hemma från en liten stad, jakobstad som ligger på västkusten i Finland. Jag är en finlandssvensk tjej med en finsk farsa, så jag är tvåspråkig, något som jag är väldigt stålt och glad för.
Jag är tredje barnet i våran familj, jag har tre syskon, två systrar och en bror.

Jag studerar just nu i jakobstads gymnasium, och drömmer om att studera till fysioterapeut och sedan starta egen fysio klinik och också bli tränare på ett gym.
Då jag var tre år gammal satte min morsa mig i en gymnastik/dans grupp eftersom hon var trött på att jag var en rastlös litenflicka som stod och hoppade, skuttade och dansade mig fram överallt haha;) Allt efter åren har jag tillbringat mer och mer tid i gymnastik- och danssalar runtom i jakobstad. Jag har dansat alla möjliga olika stilar under åren och har också hållit på med rytmiskgymnastik både i friståendeklass och i trupp. Har tävlat med gymnastik i 10 år, och en av de bästa minnen är från åren vi kämpade oss upp till FM-klasserna (Y) Även om jag själv har lagt gymnastiktossorna och handredskapen på hyllan så tränar jag små gymanster, och är också utbildad domare. I fjol blev jag också sektionsmedlem och lägeransvarig för finlandssvenska gymnistförbunds tävlingssektion!
Då jag inte befinner mig i en gymnastik eller danssal för att träna själv eller vara tränare, är jag oftast och leder friidrotts träningar eftersom jag också är en föredetta friidrottare.



Jag jobbar på ett café i jakobstad för att förtjäna lite pengar, som jag oftast spenderar på att dricka kaffe med kompisar eller på kläder, skor, accesoarer, smink eller något dylikt. Är en shoppaholic som inte kan sätta låset på plåmboken hehe ;P

Jag är en glad, social, tidsoptimist.  Jag är en tjej med drömmar, stora drömmar om framtiden! Jag är väldigt envis, och är lite av en planeringsfreake som måste veta allting långt på förhand! Jag är en tjej med myror i brallan som bara inte kan sitta still:)

Även om jag snart är myndig, så vill den lilla tjejen komma fram ganska ofta, och jag springer, hoppar, skuttar och dansar mig framot i livet! ;D

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback