Day 11 – Your siblings

Ojjjjj ojj idag skall jag få berätta om några av de viktigaste personerna i mitt liv, jaaa utan dömhär personerna tror jag inte jag skulle vara så konsti som jag är eller kanske jag skulle vara ännu konstigare höhö;)

Jag har alltså 3 syskon!

Stora syster Heidi 23 år gammal, bor i Vasa studer till klasslärare, är sambo med Björn. De håller på att bygga hus i Solf i Korsholm (Vasa) hon är den "smarta" mognaste i syskon skaran (eller ho va de nu då?;O) höh nee men hon är äldst av oss alla och har alltid fått ta ansvar för oss andra småttingar:)

Brorsan då han är 20 år gammal och heter Robin, han bor också i Vasa. Studerar till elingengör, är redan elmontör, en duktig sådan, för två år sen då han studerade sista året till elmontör blev han i en mästare tävling 6 bästa elmontören i Finland (Y) Stolt är jag ;D Robban Bobban är syskonskarans bråkstake höhö, (om man inte räknar med mig då hehehheh ;)) Nee men han är en såndär som har alltid busat med oss små tjejjer i familjen:D

Och så har jag då min lilla syster Jasmin, som är den enda i familjen som har fått ett fint namn (inget elakt menat:P)
Hon är familjens lillunge hon är 11 år gammal, alltså 6 år mellan mig och henne. Hon är bortskämnd och envis av sig och har en VÄLDIGT stark vilja hahah;) Men hon är min lilla vän och jag gillar stort att få vara en förebild för henne(Y)

Har väldigt olika relationer till alla mina syskon, vi är alla väligt olika, och vi har alla hitta vår egen roll i familjen.
Min relation till min storasyster har inte varit så jätte bra kanske eller jaa de har vari så många års mellan rum mellan oss, men i sommras lärde jag känna henne mycke bätre, och de känns som om vi kommer varandra mer närmare desto äldre vi blir, och jag vet att sen då vi båda är vuxna kommer vi va jätte bra kompisar(Y)

Min bror har bråka med mig i alla tiders, då jag var liten sa han alltid att jag var en trollunge som hade kikat fram bakom en sten i skogen då han och syrran hade varit där och lekt, och att han och heidi tyckte så synd om mig så de tog med mig hem! Ibland slänger robin ur sig någon kommentar om trollungen och då skrattar alla i familjen;) Och de finns miljoner gamla historier om mig som robin har hittat på bara för att bråka med mig :') Han är i alla fall en jätte underbar person innerst inne, och han är världens mest överbeskyddande av mig!

Min lillasyster jaa va ska ja berätta om henne då, hon går mig på närven jätte ofta, men så lyder hon mig också väldigt ofta, eftersom jag är bra på att hota henne med att int hon annars lånar mina kläder, väskor och smycken
thihih. Jag har träna syrran i gymnastik, rekomenderar inte de! Nee men vi är nog väldigt close to each other, och jag gör henne till världens fjortis, akta er för henne hon kommer ännu erövra jakobstads gatorna;)

Viste inte va jag skulle lägga in för bilder på mina syskon så jag var på facebook och snokade och tog lite bilder hehhehe ;)






(hejj den här bilden är då tagen igår! eller njaa kanske inte riktigt höhö, sko typ bara känna igen jasmin enda som liknar sig lite!:))

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback