Home sweet home!

Hemma efter 3 långa, men roliga dagar i sverige tillsammans med tre underbara tjejjer + en massa annat bra folk!:D
Efter att ha tillbringat about 9 timmar i buss kom vi fram till skellefteå, kvällens program bestod mest av inkvartering på skolgolvet, kvällsmat, besök vid närmaste coop butik och allmänt mycket skratt!:D

Under torsdagen var det dags för självaste tävlingen, friidrotten gick inte så bra för min del. Men det gjorde inget eftersom det var inte grenen jag ville satsa allt på. Blev också intervjuad av svt, så ifall ni vill höra på repportaget till svts nyhet, så kan ni söka på Svt.se och sedan med sökordet skellefteå då får ni lyssna då jag snackar lite finska!
På eftermiddagen vann vi Vollybollen! Härligt finland!!! När alla grenar var klara och det var dags för resultatpoängräknandet av alla 6 grenar, visade det sig då att finland förlorade med 22-26 mot sverige. höhh höhh men så jämnt brukar det inte vara, sverige brukar nog vinna med mera, så bra kämpat Suomi:D Måste bara poängtera att det var så enormt roligt och härligt att spela vollyboll med vårat lag, kämpar glöden var på max!

På tal om "max" så tillbringade vi kvällen vid max! Efter att vi hade äventyrat lite på "Boda borg". Boda borg var nog roligt, men det var ganska svåra uppgifter att lösa där, men roligt var det att tillbringa timmarna med äventyr tillsammans med alina och caroline, fan va vi är grymma även om äventyrsbanorna inte alltid lyckades lösas! haha
Har alltså under torsdags kvällen käkat för första gången på max, och måste medge att jag är grymt imponerad över att det var så gott!
Sen kvällen/natten blev det att busa runt i skolan, bastubad, vollyboll, flaskan pekar, snack, mitt i natten äventyr genom att väcka pojkarna och etc. hörde till programmet hehe;)

Och idag har jag då suttit i buss hela dagen igen, stannade på hemvägen i Torneå, blev ett snabb besök vid ikea och andra butikerna, kom hem med ett par nya skor igen från Skopunkten (visar dem senare).

Har i alla fall haft en rolig resa, och lärt känna mycke nya vänner, och än en gång blivit påmind av att svenska pojkar är snygga !haha ;D
Nu säger jag gonatt, imorron morgon kl. 6 sticker jag med tåget ner till huvudstaden för gymnastik möte igen! (och shopping förståss!)

Ha det bra // Sandra <3

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: de sku du allt vila veta ;

hehe "tosi mahtava kilpailu, se on niin hyvä feelis koko ajan" varför på finska??

Postat av: de sku du allt vila veta ;D

hehe "tosi mahtava kilpailu, se on niin hyvä feelis koko ajan" varför på finska??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback