31 maj

Har försökt reda upp sitt liv, och har därför ringt upp stora syster och stört henne. Har nu sist och slutligen bestämt sig för att skriva engelska på hösten endå, allt vad jag har planerat för 1½ år sen har ändrats så jävla mycke, så ja vet inte längre vad jag skall tro och tänka om allt. Men jag konstaterade bara just att allting annat har nog ändrat också på dessa år så va fan varför kan jag inte ändra på allt det vad jag har planerat ut åt mig också då det gäller studierna.  Har försökt läsa igenom mina matte papper från kursen men de går allt annat än bra mina tankar bara flyger omkring på gamla saker nya saker ja på mitt liv hellt enkelt och jag sitter här och vet inte vad jag skall ta mig till... Men nu årkar jag inte längre med skolan, jag behöver sommarlovet nu mer än nånsin, men de känns inte roligt att få sommarlov då mitt studieliv är allt annat än bra, vet inte om jag skall tillbringa den här kvällen längre till pluggandet eller bara dra tecket över huvudet och hoppas att morgondagen kommer snart så att jag kan glömma allt som har med tenter att göra då sista provet för våren är över!

Vad fan e de fö skillnad vad jag får för vitsord i den här kursen endå, jag vet att ingen annan bryr sig om vad det står för siffra på provet de e bara jag som bryr mig om det eftersom jag är så jävla tävlingsmänniska och vill va så jävla bra på allt...Även om jag inte borde och vill göra det så jämför jag mig ständigt med mig själv, mina syskon och mina kompisar och har så jävla höga krav på mig själv, så har det alltid varit och så kommer det också säkert alltid att vara... min mamma påpekar ständigt det åt mig, i vintras fick jag höra det av en lärare också och idag fick jag också höra det av  studiehandledaren som inte tyckte att jag skall jämföra mina studier med andra och speciellt inte med mina kompisar som eftersom jag hör till en jaa väldigt ovanligt bra/smart gäng  jaaaa.... typ.... vet inte hur jag skall förklara det men jooo, det stämmer ju nog!

Vet bara det att jag känner mig urusel just nu, allt går så som jag inte vill... Är en typ som alltid har höga målsättningar i livet och gör allt för att uppnå dessa. Är en typ som drömmer och planerar sitt liv färdigt långt på förhand, men just nu har jag inga målsättningar med min skolgång inte precis att jag sitter med en 10 i alla ämnen nej nej... men jaa har inget som jag kan göra längre mina betyg är så som de är och jag vet inte just nu vad jag skall göra med dem, låter säkert jätte fånigt och som att jag skulle vara världens mest pluggis. men grejjen är ju den att jag har klarat gymnasiet hittills genom att knappt nångong göra läxorna, enda vad jag gör är skriver uppsatser och tenter och dyker upp på lektionerna. och det är just det som jag stör mig på varför Sandra pluggar inte du? de e frågan jag borde ställa mig sälv! enligt studiehandledaren skulle jag ha kapacitet till mycket mer och joo de stämmer väll nog kanske, men jag är hellt enkelt för lat för att göra något åt saken! Jag känner mig bara som en så otroligt mega stort fråge tecken just nu, och jag skulle bara vilja sudda bort frågetecknet och setta dit ett utropstecken istället!

Jag börjar känna mig gammal, jag fyller 18, går ut nästsista året på gymnasiet, snart är jag abiturient jag sitter med blanketten om studentskrivningarna i handen och skall göra några av de viktigaste besluten i mitt liv som gäller min framtid, och jag vet inte vad jag skall ta mig till... paniken stiger, jag får ångest bara å grund av det att inget blir som jag har planerat... jag måste sluta planera allt för mycket. det är slut meddet nu jag måste börja leva mera en dag i taget... jag kan inte planera hur mitt liv ser ut om 25 år inget kommer endå bli så som jag har trott.. jag är så otroligt avundsjuk på de som lever livet just här och nu, och kan njuta av stunden det saknar jag just nu...  

HOPPAS JAG INTE HAR TRÅKAT UT ER MED MINA TANKAR, MÅSTE BARA FÅ UT DET UR HUVUDET! OCH VILL PÅPEKA ATT MIN BLOGG SKRIVER JAG INTE PÅ GRUND AV ER LÄSARE DET ÄR JÄTTE ROLIGT ATT NI LÄSER MIN BLOGG MEN JAG SKRIVER MIN BLOGG FÖR MIG SJÄLV FÖR ATT JAG SKALL FÅ "LÄTTA PÅ TRYCKET" I HUVUDET, SLÄPPA UT MINA TANKAR OCH SÅ ATT JAG KAN TITTA TILLBAKA OCH KOMMA IHÅG HUR MITT LIV SÅG UT JUST I DETTA STUND!

Tusen tack till alla människor omkring mig som får mig att känna mig värdefull, jag behöver er<3

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Harvard next!

Postat av: Anonym

Harvard next!

Postat av: Caroline

Santti du ska int känn nån press hördu.. lättare sagt än gjort, jo ja vet, men vet du det ordnar nog sig (nu ska int ja koma med min jobbiga hej-jag-e-så-positiv-attityd höhö) nemen seriöst du har nog sån kapacitet å fast int du ork plugg å vet du sku kuna göra mer så att "slösa" bort sin ungdom på att bara sita hem å plugga, det tror ja du sku ångra sen när du e gammal.. du har vilka möjligheter som helst ändå som du har de nu, så stress int bara upp dig på framtiden utan ta bara ett steg i taget så blir det nog bra! :)

<3

Postat av: alina

my friend <3 Nu ska vi ta en dag i taget och stress int opp dej över vad som händer om 25 år, ja vet att du gör de, men som du själv så man kan int planer va som händer då för de blir aldri som man trott, och precis så e de! Nu gäller de bara att förstå att du ska leva för idag, int för imorgon! Idag e livet int nån vet vad som händer imoron! Och de ska du komma ihåg gumman! och sen ännu en såndär btw punkt, ja vet att du int läser och ja vet allt dedär (eftersom du vet ja e lika sj) men snälla vännen du har hur bra betyg som helst och har alla jävla möjligheter i livet!

Har på känn att vi behöver ha lite talk-talk tid du o jag snartast BUMS! puss vännen, de ordnar sig! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback